Adif treu a concurs la gestió de la futura intermodal de la Llagosta

S'estima que estigui en marxa el mes de maig de 2025

Societat

| Aj. la Llagosta

L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (ADIF) ha publicat la licitació per gestionar i explotar la futura estació intermodal que s'ubicarà a la Llagosta i que està previst que estigui en marxa a partir del mes de maig de 2025.

Les empreses interessades en el concurs públic tenen temps fins al 12 d'abril per presentar-ne les ofertes. L'adjudicatària signarà un contracte per una vintena d'anys, amb vint més prorrogables. Alhora, haurà de fer una inversió inicial d'almenys 12 milions per a l'estació.

El passat mes d'octubre van arrencar les obres, amb un pressupost de 59,6 milions d'euros i un període d’execució de 26 mesos, i que permetrà l'enllaç amb la Línia d’Alta Velocitat Barcelona-Frontera francesa i serà una peça clau del Corredor del Mediterrani. La Llagosta es convertirà així en un referent per al tractament de trens de mercaderies de longitud estàndard interoperable (compatible amb la resta de xarxes ferroviàries europees) de 750 metres, connectant-la en ample mixt a la línia El Papiol-Mollet i en ample estàndard a la xarxa d’alta velocitat des de la Bifurcació de Mollet.

La futura configuració d’aquest centre logístic permetrà disposar d’una nova platja de vies de recepció/expedició integrada per vies paral·leles amb longituds superiors a 750 metres. A més, la instal·lació estarà formada per un feix de quatre vies per a la càrrega i descàrrega d’unitats de transport intermodal i una altra via per a la càrrega i la descàrrega de mercaderia general.

Està previst remodelar els accessos a la terminal mitjançant la connexió en amplada estàndard amb el Corredor del Mediterrani des del viaducte de la Línia d’Alta Velocitat Barcelona-Frontera francesa, l’adaptació a l’amplada mixta entre la plataforma de La Llagosta i la línia El Papiol-Mollet i la connexió sud amb la xarxa de Rodalies.

Edicions locals