El PSC reclama un carril BUS-VAO a la C-59 entre Mollet i Caldes de Montbui

Els socialistes presentaran la proposta a la Comissió de Polítiques Digitals i Territori del Parlament

Societat

El PSC reclama un carril BUS-VAO a la C-59 entre Mollet i Caldes de Montbui
El PSC reclama un carril BUS-VAO a la C-59 entre Mollet i Caldes de Montbui

Caldes de Montbui, Mollet del Vallès, Sant Feliu de Codines

El grup del PSC al Parlament de Catalunya ha presentat una proposta perquè es debati a la cambra la creació d'un carril BUS-VAO a la carretera C-59, entre Mollet del Vallès i Caldes de Montbui.

El grup socialista apunta que la C-59, és una de les  carreteres de Catalunya amb més risc d’accident greu o mortal, segons l'estudi EuroRAP 2019, una sinistralitat que també es recollia en els estudis de 2014 i 2015. A més, el PSC indica que és una de les carreteres amb més usuaris de les comarques del Moianès i del Vallès Oriental que es desplacen a les comarques metropolitanes i als seus polígons industrials. "Tot i les millores realitzades en la darrera dècada, aquestes s’han mostrat insuficients per solucionar els problemes de mobilitat i de congestió", consideren des del PSC.

Per aquest motiu, el Grup Parlamentari Socialistes i Units per Avançar ha presentat una proposta de resolució que insta el Govern a, d'una banda, la creació d’un carril BUS-VAO per a vehicles de transport públic i privats ECO i també amb alta ocupació, així com la construcció d’un vial segregat per a vehicles de mobilitat personal (VMP) entre Caldes de Montbui i Mollet del Vallès.

D'altra banda, es demanen millores de seguretat, senyalització i il·luminació al tram de la C-59 entre Caldes de Montbui  i Sant Feliu de Codines vist el risc de perillositat d'aquest tram. La proposta també reclama un millor accés al barri de Can Valls a Caldes, així com a l'accés sud del municipi, per tal d'incrementar-ne la seguretat i reduir-ne la sinistralitat.

Els socialistes també planegen la necessitat de construir un accés segur d'entrada i sortida a l'alçada del barri de Torre Negrell, i en aquest mateix punt fer un accés segur a la parada d’autobús mitjançant un semàfor a demanda per a vianants;  i impulsar la variant sud a la C-1413 entre Sentmenat i Caldes de Montbui (projecte redactat l'any 2006) per evitar el pas intern de camions i vehicles pesants, "així com intentar evitar al màxim el trànsit per l'interior de la vil·la, integrant-la amb la C-59 de forma planificada", apunta la resolució.

La proposta ha de ser debatuda a la Comissió de Polítiques Digitals i Territori del Parlament, de la qual la socialista molletana Mireia Dionisio n'és vicepresidenta de la mesa. La previsió, però, segons fonts del PSC, és que la proposta no es dabati fins a principis d'any.

Edicions locals