Salut habilita un espai digital perquè els pacients consultin la seva informació clínica

La Direcció d’Atenció Primària Metropolitana Nord ha engegat una campanya de promoció de l'espai telemàtic La Meva Salut

Societat

Salut habilita un espai digital perquè els pacients consultin la seva informació clínica
Salut habilita un espai digital perquè els pacients consultin la seva informació clínica

El Departament de Salut de la Generalitat ha impulsat als ambulatoris de la zona metropolitana nord, entre els que es troba l'atenció primària del Vallès Oriental, un espai digital de consulta que permet als pacients disposar de la seva informació personal de salut, dades com, per exemple, el pla de medicació vigent, les vacunes administrades i els informes clínics, entre d'altres.

La Direcció d’Atenció Primària Metropolitana Nord ha engegat una campanya de promoció de l'espai La Meva Salut, un espai digital, personal i intransferible de consulta que permet a la ciutadania disposar de la seva informació personal de salut i inclou la informació que s'ha generat per l'atenció sanitària que hagin rebut en algun dels centres assistencials públics. Algunes de les informacions que els usuaris podran trobar són la informació sobre l'equip d'atenció primària (com ara el
metge/essa i l'infermer/a assignats), diagnòstics, informes clínics (d'urgències, ingressos i atenció ambulatòria) i resultats de proves i exploracions. També s’hi
poden consultar les vacunes administrades, el pla de medicació vigent, i el dia i l'hora de proves i visites programades en l'atenció primària de salut i en els
hospitals (a mesura que vagin afegint a aquest servei). Un altre tipus d'informació que es pot trobar és la llista d'espera en cas que s'estigui pendent d'alguna intervenció quirúrgica amb temps màxim d'espera garantit, i el document de voluntats anticipades, si ja s'ha registrat.

L'espai La Meva Salut té l'objectiu d’agilitar les consultes de tipus administratiu que puguin fer els usuaris als ambulatoris i així aconseguir una reducció de la pressió assistencial, una millora de les llistes d’espera, un augment del temps efectiu de consulta i una disminució del nombre de desplaçaments dels usuaris als centres sanitaris.

La Direcció d’Atenció Primària Metropolitana Nord ha posat en marxa una campanya per donar a conèixer aquest servei que ha començat aquest mes de juny amb la distribució a tots els centres de salut vallesans del tríptic La Meva Salut i del pòster informatiu.

 

Edicions locals