Vuit alumnes de l’INS Marina fan voluntariat amb Aspayfacos

Es tracta d'una prova pilot del programa de serveis comunitaris que s'aplicarà a 3r i 4t d'ESO a partir del curs 2019-2020

Societat

Un moment de l'activitat conjunta entre els joves de l'INS Marina i els integrants d'Aspayfacos
Un moment de l'activitat conjunta entre els joves de l'INS Marina i els integrants d'Aspayfacos

La Llagosta

Vuit alumnes de tercer i quart d’ESO de l’Institut Marina de la Llagosta han participat, el darrer trimestre, en una prova pilot del projecte que a partir del curs 2019-2020 serà obligatori a tots els centres de secundària de Catalunya, l’anomenat servei comunitari. Es tracta d’una iniciativa del Departament d’Ensenyament en què els joves podran escollir un seguit de propostes de promoció del voluntariat per tal que puguin experimentar i protagonitzar accions de compromís cívic.

L’INS Marina s’ha avançat al calendari previst pel departament i enguany ja ha fet una prova pilot amb vuit joves de 3r i 4t d’ESO. Durant tres mesos, els joves han participat en el programa Quedem divendres, un projecte de suport a Aspayfacos, l’Associació de pares, mares i familiars de persones amb diversitat funcional de la Llagosta.

Els alumnes han treballat a classe la diversitat funcional i els divendres a la tarda, de març a juny, i fora de l’horari lectiu, han compartit a Can Pelegrí les activitats d'oci que habitualment duen a terme els integrants de l'associació. El 8 de juny, el grup va celebrar la darrera sessió del curs amb una activitat al mateix institut, amb un berenar conjunt, ball i altres activitats.

“En total han dedicat unes 30 hores a fer acompanyament a la quinzena de membres de l’entitat i a treballar aspectes com el treball entre iguals”, explica Judith Tolentino, impulsora del projecte juntament amb el professor Félix Marco. “Quan vam explicar el projecte als alumnes se n’hi van apuntar 28, però en tractar-se d’una prova pilot només van poder participar-hi vuit”. “Per això vam haver de fer un sorteig entre els alumnes per veure qui hi participava”, explica Tolentino.

I el resultat ha estat d’allò més positiu, tant per als mateixos alumnes com per als integrants d’Aspayfacos. “Molts dels joves de l’institut estan disposats a fer voluntariat durant l’estiu i a continuar donant suport a aquesta entitat”, assegura Tolentino.

De cara al curs que ve, els professors impulsors del projecte preveuen repetir la col·laboració amb Aspayfacos durant dos trimestres, i per al 2019-2020 caldrà buscar altres propostes de voluntariat per donar cabuda a tot l’alumnat de secundària que haurà de dur a terme serveis comunitaris.

 

 

Edicions locals